Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Susiec

Deklaracja dostępności

1. Wstęp oraz nazwa podmiotu publicznego

Urząd Gminy Susiec (ul. Tomaszowska 2, 22-672 Susiec, tel: (+48 84) 665-48-93, fax: (+48 84) 665-48-93, email: gmina@susiec.pl), zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej: Biuletyn Informacji Publicznej - Urząd Gminy Susiec.

2. Data publikacji i aktualizacji

Data publikacji strony internetowej: 2012-01-01.

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020-09-21.

3. Dane kontaktowe

W przypadku utrudnień w dostępności strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Agnieszka Hałasa, e-mail: ahalasa@susiec.pl. Można także zadzwonić na numer telefonu 84 6654893. Tą samą drogą można złożyć wniosek o udostępnienie informacji niedostępnej oraz skargę na niewystarczające zapewnienie dostępności.

4. Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Treści niedostępne

  • filmy nie posiadają napisów dla osób niedosłyszących
  • część plików opublikowanych w serwisie to skany dokumentów opublikowane w formacie .pdf, które nie zostały poddane procesowi optycznego rozpoznawania tekstów (OCR).

Wyłączenia

  • Filmy i pliki zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.
  • W miarę możliwości opublikowane wcześniej pliki będą sukcesywnie poddawane procesowi OCR, a a nowe pliki będą publikowanie plików w formatach zawierających treść z poprawnie zaznaczoną strukturą logiczną.

Ułatwienia na stronie podmiotowej BIP:

  • podwyższony kontrast (kontrastowe tło, elementy graficzne, wyszczególnione elementy nawigacyjne zawierające wyraźny focus w postaci ramki widocznej w trakcie nawigacji za pomocą klawiatury),
  • możliwość powiększenia/pomniejszania wielkości tekstu na stronie,
  • uporządkowana przejrzysta mapa strony,
  • artykuły, sekcje zawierają nagłówki ułatwiające nawigację za pomocą klawiatury,
  • treść artykułów, publikacji dostępna jest z poziomu menu uporządkowanego w postaci hierarchicznej listy, w której każdy element jest aktywnym odnośnikiem do opisywanej pozycji menu, menu dostępne również za pomocą skrótów klawiaturowych,
  • strona internetowa dostosowana do łatwego powiększania z poziomu menu przeglądarki.

5. Data sporządzenia Deklaracji Dostępności oraz metoda przygotowania

Oświadczenie sporządzono dnia: 2020-03-31. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

6. Informacje na temat procedury

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt z Koordynatorem ds dostępności - Agnieszką Hałasa na adres ahalasa@susiec.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu +84 6654893 wewn. 31. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo:

  • zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.

Żądanie musi zawierać:

  • dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
  • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
  • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.

Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.

7. Skróty klawiaturowe

Wykorzystanie skrótów klawiaturowych ułatwia korzystanie z serwisu. Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

8. Dostępność architektoniczna

Budynek Urzędu Gminy Susiec, ul. Tomaszowska 2, 22-672 Susiec

Do budynku prowadzi 1 wejście główne od strony zachodniej.

Do wejścia prowadzą schody oraz podjazd dla osób niepełnosprawnych, znajdujący się obok schodów.

Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.

Wejście nie jest zabezpieczone bramkami.

W budynku nie ma windy.

Dla osób niepełnosprawnych na wózkach dostępne są korytarze i pomieszczenia na parterze.

Przed budynkiem wyznaczono 1 miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych.

9. Obsługa osób z niepełnosprawnościami

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

W odniesieniu do obsługi osób słabowidzących oraz osób z problemami poznawczymi:

  • w budynku jest oznaczenie początku i końca biegu schodów zewnętrznych i wewnętrznych poprzez wyróżnienie przy pomocy kontrastowego koloru,
  • pomieszczenia oznakowane są tabliczkami w alfabecie Braille'a oraz odznaczone kontrastowym kolorem,
  • pomieszczenia oznakowane są piktogramami z podstawowymi funkcjami obiektu i kierunkami dotarcia do najważniejszych pomieszczeń,
  • w budynku znajdują się przenośne lupy elektroniczne oraz powiększalniki HD z monitorem LCD.

W odniesieniu do obsługi osób słabosłyszących w Urzędzie Gminy Susiec, znajdują się przenośne pętle indukcyjne.

Brak możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu i online.

10. Informacje dodatkowe